
L’Arxiu Municipal és el servei especialitzat en la gestió de la documentació municipal i del seu tractament arxivístic.
Les principals funcions són les de facilitar i garantir l'accés a la documentació i informació, així com difondre el patrimoni documental dels Fons municipals de Vilafranca del Penedès.
Amb aquesta finalitat es treballa en:
- Dissenyar, organitzar i vetllar pel Sistema de Gestió Documental.
- Implementar i mantenir el Quadre de Classificació Municipal.
- Elaborar el catàleg de tipologies documentals.
- Elaborar el catàleg de procediments.
- Col·laborar en la implementació de l'Administració Electrònica.
- Coordinar i impulsar el Portal de Transparència.
- Estructurar els procediments d'accés a la informació, en qualsevol suport.
- Elaborar els instruments de descripció per a l'accés als documents: catàlegs, inventaris, esquema de metadades.
- Elaborar el calendari de conservació i eliminació de documents.
- Preservar el patrimoni documental municipal.
- Gestionar el propi arxiu (dipòsits i espais de consulta).